DİJİTAL TABELACILIĞIN GELECEĞİ

Açık hava reklamcılığının olmazsa olmazı tabelalar, billboardlar, LED ekranlar ve hatta kiosk’ler şimdiden dijitalleşmeden nasibini yoğun oranda alıyor. Peki, gelecekte bizi neler bekliyor? İnsanların içeriklerini sergilemek ve kontrol etmek için yeni ve heyecan verici yollara ihtiyaç duyduğu bu dönemde, teknoloji de bu ihtiyacı karşılamak için gelişmeye devam ediyor. Yeni trendleri yakalamak ve onlara göre yol almak olmazsa olmaz bir hale geldi.

Peki nedir, bu yeni trendler? Kısaca bir göz atalım!

1. Etkileşim

Eğer bir içeriğiniz varsa etkileşim yaratmak, önceliğiniz olmalı. Özellikle restoran zincirleri bu etkileşimi sürdürmek için büyük çaba sarf ediyor. Müşterilerinin siparişlerini rahatça verebilecekleri dijital menüler, ürünlerin şık bir şekilde sergilendiği LED ekranlar, duvar panoları ve hatta dijital tabelaları, oldukça dikkat çekici. Bu konuda en hızlı yol alan sektörlerin gıda perakendecileri ve hızlı servis zincirleri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu trend, diğer sektörleri de etkisi altına alarak hızla gelişmeye devam edecek gibi görünüyor.

2. Otonomi

Pazarlama departmanları, fonksiyonlarının artışına yardımcı olması ve ellerindeki veriyi daha efektif kullanmak için yapay zekayı kucaklamak zorunda olduklarının farkında. Dijital tabelalar üzerinden yürütülen operasyonların tüm yönetimi de yapay zekanın doğru kullanımıyla kolaylaşacak. Çeşitli bilgiler ve göstergeleri analiz ederek spesifik bir müşteri kitlesine hangi içeriği göstermesi gerektiğine yapay zeka karar verecek. Yapay zeka, karşısında duran kişinin hedefini öngörerek ona, o anda, hangi reklamı göstermesi gerektiğine karar verecek.

3. Dijital, daha fazla dijital…

Gelecekte, müşterilerle olan iletişimin çok büyük bir kısmının müşterinin önünde duran dijital bir ekran aracılığıyla olacağı, beklenen bir trend. Pek çok sektör bu yolla uzun ödeme kuyruklarından kurtulacağının da farkında. E-ticaretin hızla büyüdüğü dünyamızda mağazaya gidip ürün alma konseptinin de değişeceği aşikâr. Şimdiden personelsiz ve kasiyersiz mağazaların ortaya çıktığını görüyoruz. Çünkü müşterinin ihtiyacı olan tek şey, ürününü beğenip almak ve bir aplikasyon aracılığıyla ödemesini yapmak. Böylece hem mağaza hem de müşteri, zamandan tasarruf edecek. Ayrıca bu noktada devreye giren yapay zeka, müşteriye belki de çok daha fazla beğeneceği bir ürünü gösterecek.

4. Dokunmatik ekranlar

“Dokunmatik ekranlar, günümüzde artık bir norm haline geldi, bir de geleceği mi olacak”, diyebilirsiniz. Akıllı telefonlarımızın dokunmatik ekranlarına o kadar alışkınız ki sanki hep varlardı. Ama geleceğin neler getireceği belli olmuyor. Akıllı telefonlarımız dışında özellikle kiosk’larda kullanılan dokunmatik ekranların pek de rahat kullanılabildiğini söyleyemeyiz. Ancak bu konudaki çalışmalar yoğun olarak devam ediyor. O anki mimiklerinize göre isteklerini daha iyi tanımlayabilecek, daha rahat iletişim kurmanıza olanak sağlayacak ekranlar yolda!

5. Gerçek zamanlı içerik akışı

Gerçek zamanlı içerik akışını zengin görsellikle bir araya getirdiğiniz zaman sonuç kesinlikle muhteşem bir dijital deneyim oluyor. Bunu özellikle sosyal medya mecralarında rahatlıkla görebiliyoruz. Peki ya dijital tabelalarınız ve açıkhava reklam mecralarınız da aynı içeriği, gerçek zamanlı olarak sağlayabiliyor olsa? Reklamın yanı sıra ürün ve hizmet tanıtımı için mükemmel bir mecra. Zamana, mekana ve kişiye göre kolaylıkla özelleşebilen içeriklerin sunumu için dijitalin yardımı…

Tabi ki bu trendlere sayısız ekleme yapılabilir. 20 yıl önce mümkün görünmeyen pek çok şey, bugün hayatımızın vazgeçilmez bir parçası. Bundan 20 yıl sonrası için hayal kurmak, ihtiyaçlara göre şekillenen teknolojiyi öngörebilmek çok zor. Ama bu zorluk, özellikle iş yaşamını daha açık fikirli olmaya itiyor. Dijital tabelaların, ekranların ve açıkhava reklamcılığının geleceği bize çok parlak görünüyor. Şimdiden üzerinde düşünmeye başlamak ve sindirmek akıllıca!

MUTLU MÜŞTERİLERİMİZ NE DİYOR

1985 Yılından bugüne kadar Türkiye ve Dünya’nın önde gelen markaları ile çalıştığımız için gurur duyuyor, bizlere olan güvenlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

KİMLERLE ÇALIŞIYORUZ

1985 yılından bu yana yerli ve yabancı birçok seçkin kuruluşa ürün ve hizmet sunuyoruz.

NE YAPTIĞIMIZI MERAK MI EDİYORSUNUZ

Ürün ve hizmetlerimizden haberdar olun.
© 1985-2020 Dsign Endüstriyel Reklam A.Ş.