NE KADAR FİKİZİ BİR O KADAR DİJİTAL

Dijitalleşme mağazacılığı da dönüştürüyor! Gelişen teknolojiler, üretim ve tüketim faaliyetlerini global anlamda değiştirirken ürünlerin pazarlanması sürecini de etkiliyor elbette. Artık tüketicilerin bir mağazadan aradıkları da daha farklı, mağazaların tüketicilere ürün sunma biçimleri de... Üstelik mağazacılıktaki dijitalleşme ve dönüşüm, daha tamamlanmadı. Zamanla, tüketiciyi alıştıra alıştıra ve belki de geleneksel perakende anlayışından uzaklaştıkça bazı şeyler daha da yerli yerine oturacak.

Geleceğin mağazacılığı tamamen dijital mi olacak? Fiziki mağazalara ihtiyaç duyulmayacak mı? Bu ve bunun gibi sorular özellikle perakendeci tarafı oldukça düşündürüyor. Sanal mağazalar oluşturmak, içinde bulunduğumuz çağda bir olmazsa olmaz tabi ama mağaza içerisinde de dijital teknolojilere yüz dönmek önemli. Çünkü tüketiciler mağazalardan vazgeçmiş değil. Geleceğin mağazacılığı tamamen dijital olmasa da fiziki mağazalar yerinde dursa da nasıl duracaklarını iyi öngörmek ve şimdiden buna göre aksiyon almak, uzun vadede yerini korumak isteyenler için elzem!

Neydi, ne oldu?

Aslına bakarsanız mağazacılıktaki ilk büyük değişim, alışveriş merkezleriyle başladı. Türkiye’nin ilk alışveriş merkezi olan Galleria, İstanbul Bakırköy’de kapılarını açtığında pek çok kişiye ulaşılmaz bir yer gibi geliyordu. İçerisinde konumlanan markalarla birlikte tüketiciye yeni bir dünya sunuldu. Özellikle eski İstanbullular iyi bilir, Bakırköy İstanbul’da cadde mağazacılığının can damarlarından biridir. Galleria, ardından Akmerkez ve derken mantar gibi çoğalan alışveriş merkezleri, cadde mağazacılığını bitirmedi ama bir süreliğine sekteye uğrattığı da bir gerçek. Özellikle cadde esnafı açısından duruma adapte olmak zorlu bir süreç gerektirdi çünkü hazırlıklı değillerdi.

Derken internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte hem küçük hem büyük hem yerel hem uluslararası perakende şirketleri ciddi bir başka dönüşüm içerisine girdiler. Cadde mağazaları için rekabet daha derin bir çizgi haline geldi. Çünkü artık yalnızca AVM’lerdeki mağazalarla değil, internet mağazalarıyla da yarış içerisine girmek durumundaydılar. Bu durumu fırsata çevirenler olduğu gibi, yok olup gidenler olduğunu da biliyoruz. Hatta büyük ve köklü mağazalardan bile hazırlıklı olmadıkları için tarihe gömülenler oldu.

Peki, bugünden sonra ne olacak, dersiniz? Önce bugüne bakalım… Bugün fiziki bir mağazada ışıklandırmadan kokuya ve ürün yerleşimine kadar müşteriyi içeride tutmak ve içeride geçirdiği süre boyunca ona iyi bir deneyim yaşatmak oldukça büyük önem taşıyor. Bununla birlikte, fiziki mağazaların dijital mağazalarla da senkronize şekilde çalışması, mobil uygulamaların web siteleriyle uyum içinde olması gibi kıstasları, mağazacılığın bugününe dahil etmek gerekiyor. Çünkü bunlar artık sıradan hizmetler… Artık bu hizmetlerin üzerine başka şeyler koyabilenler, adından söz ettirebiliyor.

Mağazacılığın Geleceğinde Neler Var?

Kısa bir zaman içerisinde giyilebilir teknolojiler yaygınlaşacak ve artık bir mağazaya girdiğinizde soyunup giyinmek, kabin sırası beklemek zorunda kalmayacaksınız. Peşinizde dolaşan mağaza görevlilerini de göremeyeceksiniz çünkü yapay zeka çoktan onların yerini almış olacak. Kendi hologramınızı giydirdiğinizi düşünsenize… Satın almak istediğiniz bir makyaj ürününü yüzünüze uygulamadan nasıl kullanabileceğinizi direkt görebileceğinizi de aklınıza getirin. Bu ve buna benzer birçok uygulama yakın bir gelecekte hayatımızda sıradanlaşacak. Ama “şöyle bir vitrin bakalım” anlayışından kolay kolay vazgeçilmeyeceğini de unutmamak gerekiyor. Bugün dünyadaki moda devleri bile fiziki mağazacılığın bitmeyeceğini yalnızca şekil değiştireceğini kabul ediyor. Çünkü tüketici hangi çağda olursak olalım vitrin bakmayı seviyor. Dün seviyordu, bugün seviyor ve gelecekte de bu alışkanlığından vazgeçeceğe benzemiyor. Mağazacılığa neler olacağına gelirsek: Fiziki mağazaların sayısı azalacak, dijital altyapıları daha da önem kazanacak, tüketiciye içeride dijital deneyimler sunulacak. Alışveriş deneyimi her iki taraf için de fiziki bir mekanda dijital bir deneyime dönüşecek.

MUTLU MÜŞTERİLERİMİZ NE DİYOR

1985 Yılından bugüne kadar Türkiye ve Dünya’nın önde gelen markaları ile çalıştığımız için gurur duyuyor, bizlere olan güvenlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

KİMLERLE ÇALIŞIYORUZ

1985 yılından bu yana yerli ve yabancı birçok seçkin kuruluşa ürün ve hizmet sunuyoruz.

NE YAPTIĞIMIZI MERAK MI EDİYORSUNUZ

Ürün ve hizmetlerimizden haberdar olun.
© 1985-2020 Dsign Endüstriyel Reklam A.Ş.